Hallo, en welkom op mijn blog

vlucht deel 2 + aankomst

Dag iedereen,

Hier zijn we alweer met meer avonturen. laten we beginnen bij onze 2e vlucht die niets was in vergelijking met onze eerste. Na drie uur in de luchthaven van frankfurt te zitten, gelukkig was er gratis internet, besluiten we onze gate te gaan opzoeken. Daar wachtte meteen probleem 2 (probleem 1: Lien haar handbagage was te groot, maar dit is professioneel opgelost :) ) : onze gate was niet open. Dus gingen we op zoek naar de grote schermen waar al snel bleek dat onze gate veranderd was. Aangekomen aan de juiste gate bleek probleem 3: ons vliegtuig was overboekt. Er was een unieke actie waarbij 2 personen hun ticket konden inruilen voor een vlucht wat later en een tegoedkoming van 600 euro. een mooi aanbod, maar dit konden we niet maken tot onze hoofdorganisatie, dus bleven we rustig wachten. Yenthe besluit wat rond te dwalen, bekijkt de schermen en snel bleek probleem 4 zich voor te doen: wij stonden op de lijst 'accepted passengers'. dit wil zeggen dat we geaccepteerd waren op de vlucht maar dat we ons moesten her-inchecken, anders konden we ons zitje kwijt raken. We gingen dus naar de balie, kregen nieuw ticket en dus ook nieuwe plaatsen, namelijk 9a en 9c, beetje balen dachten we dus omdat we weer uit elkaar zouden zitten. Maar op het vliegtuig bleek dit al snel gunstig uit te draaien, wij stappen het vliegtuig op en zien als eerste van die heerlijke zitjes die je volledig kon platleggen, maar we bleven met onze beiden voetjes op de grond en zagen de normale zitjes achteraan in het vliegtuig. We gingen de rijen één voor één af, en wat bleek nu... jawel, onze nieuwe plaatsten waren in de business class, een hele vlucht werden we op onze wenken bediend: een 5 gangen menu, drank a vollenté, keuze uit 100 films, keuze uit mega veel muziek (Jawel jawel Ruben Verhasselt, mijn eerste kennismaking met Bon Iver was een feit en ook Milow was van de partij). en dan nog eens onze zetel die we konden omtoveren tot een zalig bed, gewoon heerlijk... Zeker als je weet dat dit ons geen één rotte euro meer heeft gekost :)
Eens geland, werden we bij het uitstappen meteen overdonderd door een warmtegolf van 28graden en dit om 8u 's avonds. Dit in onze op-belgisch-aangepaste-kledij, met andere woorden: de eerste zweetdruppels waren een feit. Hierna volgde een visumcheck, inclusief vingerafdrukken.. heavy! Eens aan de uitgang stonden er veel mannen klaar omhun taxi aan te bieden, maar het SYTO-meneertje dat wij moesten vinden, was er natuurlijk niet bij. Lien wist al snel een security-guy aan te klampen die zou vriendelijk was om eentelefoontje plegen naar onze contact-persoon. Al bij al vinden we al snel de personen die we zoeken. Vervolgens vertrekken we methen naar de parking en onderweg leren we al snel het Ghanese verkeer kennen, namelijk voetgangers hebben geen voorrang. Of zo gedragen dechauffeurs zich toch.Maar gelukkig maakten Vincent en Nathaniel zich al meteen watbooswaardoor we toch nogongedeerd kunnen oversteken. Hierna volgde onze trip naar hethostel waarin Vincent ons zeker 20x verwelkomt in Ghana. In het hostel aangekomen, staat het ontvangstcomité steeds klaar en helpen vele mannen ons bij het dragen van onzebagage naar onze kamer. Daar bleek reeds een meisje rustig te slapen, dus besloten we in onze gang onze simkaarten te activeren. Hiervoor moesten we een eerste telefoontje plegen dat natuurlijkging naar onze lieve mama's. Uitgeput van onze reis besloten we ons bedje op te zoeken want de dag erna stond de wekker reeds om 6u30.