Hallo, en welkom op mijn blog

Dag 2 in Ghana (Accra)

AKWAABA!! (Welkom en Hallo),

De dag begon zoals gewoonlijk om 7u 's ochtends, maar wij zijn pas om 7u30 pas opgestaan, zo moe zijn we hier! Hierna gingen we naar het SYTO-office waar we lessen kregen over de DO's en DON'Ts van Ghana en we kregen ook wat info over onze VISUMs. Hierna hadden we 2u 'middagpauze' dus gingen we op pad naar de supermarkt 'Koala'. Eerst besloten we toch ons geld te gaan inwisselen in wat kleine muntjes en hier wachtte alweer een heuse ervaring op ons.. 2 negers namen ons mee om ons een 'show' te tonen. We volgden hun en wat verderop toonde hij ons zijn tekeningen. Al snel voeggden 2 andere negers zich bij ons. Zij wouden ons armbandjes met onze naam op verkopen en maakten deze dan ook direct klaar.Wij wouden echter niets kopen en gaven deze terug. Net zoals voor de schilderijen duurde het zeker 1u voordat we eindelijk deze mannen konden verlaten. Hierna gingen we ons geld wisselen en gingen we naar de 'Koala'. Daar kochten we wat brood, kaas en water. De kaas is hier zeer duur (5euro voor5 sneetjes), maar dat wisten we natuurlijk niet op voorhand. De kaas heeft ons zeer gesmaakt, maar dit kopen we toch nooit meer.

Na de lekker maaltijd gaf Vincent ons meer informatie over de 'MUST SEE's van Ghana. Deze les werd gevolgd door een les over gezondheid door een dokter die zoals Ghanese gewoonte veel te laat aankwam! Deze dokter vertelde ons alles over de vieze ongedierten, ziektes, ... diewe kunnen tegenkomenin Ghana en hoe we deze kunnen voorkomen. In de tussentijd had een musquito ons lekker bloed geroken en vond het nodig om ons vele steken toe te dienen. Maar zolang het blijft bij jeuk en rode bolletjes allen is het allemaal oké :)

Hiermee liep de dag op zijn einde. We keerden terug naar ons hostel, werkten wat voor school en kropen ons bedje in.

Slaapwel :)