Hallo, en welkom op mijn blog

treurig afscheid + vooruitblik

Zondagavond was onze rustige avond dus geen waar, want mammy vertelde ons wat spijtig nieuws! Mammy is namelijk zelf nog student (gaat voor een hogere opleiding van leerkracht, denken we) en moet voor haar examens naar Accra, de hoofdstad van Ghana! Normaal gezien is zij maar enkele dagen weg, maar net nu zal zij voor een langere periode verblijven. Hierdoor zal zij jammer genoeg ons vertrek missen en moesten we dus maandag reeds van haar afscheid nemen!

Maandag was eigenlijk al een voorproefje van het ‘echte' afscheid dat er ons te wachten staat! Onze lessen op het schooltje liepen die dag namelijk op zijn einde, wat betekende dat we zowel van de leerkracht als de leerlingen moesten afscheid nemen! We bedankten hen met een boodschap op het bord en voor iedere leerling een koekje. We kregen een welgemeende dankjewel terug wat natuurlijk ervoor zorgde dat ons hartje brak. Afscheid nemen is dus echt niet leuk!

Hierna stond er ons thuis dan ook nog eens het afscheid van mammy te wachten. Eerst namen we natuurlijk nog een leuke foto met haar, zodat we toch een blijvende herinnering hebben! Ze bedankte ons ook voor alle hulp, zei dat we echt harde werksters waren en vond ons leuke meiden. We hadden echter niet zo'n triestig gevoel omdat we niet goed beseften dat we haar niet meer gingen zien! Het leek of ze maar voor even weg was en we haar dus zeker nog gingen terug zien! Vrijdag zullen we wel met onze voetjes op de grond gezet worden en het harde afscheid beleven. Hier kijken we echt niet naar uit, zeker omdat we met de gedachte zitten dat dit echt een afscheid voor het leven kan zijn. De kindjes zijn echt zo leuk en lief, en elke week voelen we ons hier meer en meer thuis! Langs de ene kant dus echt HEEL SPIJTIG dat we al afscheid moeten nemen, maar langs de andere kant kunnen we ook wel echt terug blikken op een geweldige ervaring waar nooit een sleur in is gekomen!

Vandaag zijn we dinsdag en hebben we vooral wat klusjes opgeknapt en onze kleedjes gaan bezichtigen! Hier moet wel nog wat aan gewerkt worden en ook worden er nog nieuwe kledingstukken gemaakt (we hadden namelijk van onze mammy als afscheidcadeau een afrikaans stofje gekregen). Morgen is het weer woensdag en dus marktdag! Hier gaan we op zoek naar kleine cadeautjes voor de kids. We doen vrijdag namelijk een pre-christmas-party en willen hierbij natuurlijk de kerstboom met leuke pakjes niet laten ontbreken! Vrijdagavond nemen we dan om 21u afscheid en beginnen we aan onze travelweek!

Onze eerste rit is terug naar Accra... Je moet namelijk altijd naar deze stad reizen als je het Zuiden wilt gaan bezoeken! Normaal gezien komen we daar rond 3u aan en zullen we dus vermoeid van de reis al snel ons bedje in het Pink Hostel (jeugdherberg van de 1ste week) inkruipen! Zaterdag hopen we dan toch al naar de Volta regio te kunnen trippen, waar een aangename boottocht op het grote Voltameer (grootste meer in Ghana en echt HEEL groot) en de watervallen in Wli ons staan op te wachten! Hierna trekken we dan door naar de Green Turtle Lodge, de plek waar huisjes op palen staan en op het strand veel zeeschildpadden aanwezig zijn! Vervolgens gaan we nog wat uitrusten op het strand van Cape Coast en onze zoektocht naar souvenirtjes starten!

Drukke tijden zijn aangebroken, dus we weten niet goed of we nog veel tijd zullen hebben voor onze blog! We hopen jullie nog wat op de hoogte te kunnen houden, maar met voorgaande tekst hebben jullie toch al een ideetje waar we de komende dagen allemaal zullen vertoeven!

De tijd vliegt hier echt voorbij en voor we het weten zijn we al terug! We kijken al uit naar het weerzien, maar zullen toch ook wel de weeskindjes en de familie heel hard missen! Een dubbel gevoel dus!

TOT SNEL!

de mama

Lien en Yenthe, jullie doen dat 'super'. Maak er een mooi afscheids-pre-christmas-feestje van voor de kindjes en om met een prettig goed gevoel te vertrekken. Geniet nog van jullie laatste dagen bij jullie kindjes en weet dat jullie echt wel een verschil voor hen gemaakt hebben gedurende die enkele weken dat jullie daar waren. Geef ze een dikke kus van ons!!

pappi

Hallo meiden , geniet intens van elk moment , leef nu en denk nog niet aan 'morgen'. 'Morgen' zal zich zowiezo wel aanbieden ...
Kijk ook met veel zelf-voldoening terug op die intense ervaring en durf trots te zijn op wat jullie bereikten niet in het minst tov jullie zelf!

Herman Peetermans

Yenthe, dit moet een grandiose ervaring zijn. Iets wat definitief tussen je oren gaat blijven plakken. Heb op afstand wat meegeleefd, meegenoten!

Laure

Ooouh, het ziet er allemaal zo leuk uit! Geniet er echt nog van! &indien mogelijk, neem zo'n schildpad mee naar huis ;) Dat zijn echt de meeste schattige diertjes ooit! :D

Veel plezier & tot heel binnenkort nu! Xx